U školskoj godini 2024./2025., u okviru projekta „Primjena digitalnih tehnologija temeljenih na umjetnoj inteligenciji u obrazovanju – BrAIn“ u koju se uključila naša škola Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET, provodi istraživanje pod nazivom „Korištenje digitalne tehnologije i dobrobit djece i mladih“, a Hrvatsko katoličko sveučilište (HKS) je jedan od partnera na ovom projektu.
Svrha istraživanja je dobiti uvid u trendove korištenja digitalne tehnologije među učenicima, obrazovnim djelatnicima i roditeljima/skrbnicima u kontekstu obrazovanja. Pitanja koja se postavljaju u istraživanju su o navikama korištenja digitalne tehnologije u svrhe obrazovanja i učenja, rizičnim i zaštitim čimbenicima korištenja te dobrobiti. Na temelju rezultata istraživanja izrađivat će se okvir za digitalnu pismenost i dobrobit djece i mladih te preporuke o rizičnim i zaštitnim čimbenicima korištenja digitalne tehnologije kod djece i mladih u Hrvatskoj.





Učenice 7.a i 8.a sudionice Projekta sudjelovale su u četvrtak, 24.4.2025. u fokus grupama istraživanja „Korištenje digitalne tehnologije i dobrobit djece i mladih“.
Tijekom fokus grupa, sudionice su istaknule kako se digitalni alati često koriste u nastavnim predmetima, što može poboljšati učenje i motivaciju, ali je važno biti svjestan i potencijalnih rizika, poput prekomjerne uporabe ili ovisnosti.
Također, sudionice su prepoznale potrebu za edukacijom o sigurnom korištenju digitalnih tehnologija i važnosti zaštite osobnih podataka.
Zaključno, digitalne tehnologije donose brojne dobrobiti, no zahtijevaju odgovorno korištenje i stalno praćenje kako bi se osigurala sigurnost i dobrobit djece i mladih u digitalnom okruženju.
Veliko hvala svim učenicima, roditeljima/skrbnicima i učiteljima koji su pokazali dobru volju, motivaciju i sudjelovali u ovom istraživanju koje će svakako oblikovati našu budućnost!