Naša škola od ove školske godine  sudjeluje u CARNET-ovom projektu “BrAIn” .

Nositelj projekta je Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET, a nadležno tijelo je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, čiji je nadležni organ Vlada Republike Hrvatske.

Cilj projekta je poboljšati kvalitetu i trajanje odgojno-obrazovnog procesa učenika putem integracije digitalnih tehnologija, omogućujući personalizirani pristup učenju i poučavanju te razvoj kurikuluma i digitalnog obrazovnog sadržaja iz područja digitalnih tehnologija.

Projekt “BraAIn” istražuje utjecaj digitalnih alata i umjetne inteligencije na obrazovanje i društvo. Cilj je uspostaviti osobni pristup učenju i poučavanju  kako bi učenici upoznali i kritički koristili tehnologije u nastajanju.

U okviru projekta korišteni su razni napredni digitalni alati i alati umjetne inteligencije:

  1. Chat GPT – AI model za generiranje teksta koji omogućava interaktivnu komunikaciju, potiče kreativno razmišljanje i rješavanje problema.
  2. PictoryAI – alat za automatsku izradu video sadržaja, što ilustrira promjene u medijskom stvaranju tijekom druge industrijske revolucije i izazove povezane s digitalnom proizvodnjom.
  3. Izrada avatara pomoću AI – timovi su predstavili svoje digitalne identitete koristeći AI alate za kreiranje personaliziranih avatara.
  4. Canva – platforma za dizajn koja je korištena za izradu loga STEM udruge, promovirajući kreativnost i tehničku pismenost.
  5. AutoDraw – alat za brzo crtanje i stvaranje AI generiranih ilustracija, korišten za izradu vlastitih AI čestitki.
  6. Generiranje fotografije pomoću AI – “I can not draw” – alat koji prikazuje kako AI može nadoknaditi ljudske vještine crtanja i fotografiranja, korišten za generiranje znanstvenika
  7. Word Art tekst i grafička generacija (Text Studio) – korišteno za stvaranje vizualno atraktivnih poruka poput “Dan ružićastih majica”, “Zagrli za rijetke” te za stvaranje grafičkih prikaza putem AI.
  8. “Utrka kroz AI zamke” – interaktivna aktivnost s realnim i generiranim fotografijama i videima koja ilustrira izazove i zamke u digitalnom svijetu umjetne inteligencije.
  9. VidnozAI – omogućava vizualizaciju i interaktivno prikazivanje povijesnih osoba, čime se učenicima olakšava razumijevanje i pamćenje važnih povijesnih događaja i osoba.
  10. Suno –  dizajniran za generiranje realističnih pjesama koje kombiniraju vokale i instrumentaciju  ili su isključivo instrumentalne. Učenici su pomoću umjetne inteligencije izradili himnu maturalca koja će biti hit ljeta 2025.g.

Uz to, projekt ističe važnost etičke pismenosti u digitalnom dobu, upozoravajući na društvene i etičke izazove koje donosi uporaba umjetne inteligencije. Učenici su kroz praktične aktivnosti osvijestili odgovornu uporabu tehnologije, kritički procjenjivali sadržaje te razumjeli utjecaj AI na društvo i pojedinca.

Učenice  sudionice Projekta sudjelovale su u četvrtak, 24.4.2025. u fokus grupama istraživanja „Korištenje digitalne tehnologije i dobrobit djece i mladih“. Tijekom fokus grupa, sudionice su istaknule da se digitalni alati često koriste u nastavnim predmetima, što može poboljšati učenje i motivaciju, ali je važno biti svjestan i potencijalnih rizika, poput prekomjerne uporabe ili ovisnosti. Također, sudionice su prepoznale potrebu za edukacijom o sigurnom korištenju digitalnih tehnologija i važnosti zaštite osobnih podataka.

Ovaj projekt potiče kreativnost, digitalnu pismenost i etičku odgovornost, pripremajući učenike za izazove i mogućnosti koje donosi nova digitalna era.

Skip to content