Peti i šesti razredi sudjelovali su u radionici Zamisli dan bez ekrana.
Zamisli dan bez ekrana je radionica koja ima za cilj razvijanje svijesti među djecom o vremenu provedenom pred digitalnim uređajima. Kroz ovu radionicu, učenici su imali priliku reflektirati na svoje navike korištenja tehnologije, uvidjeti dobre i loše strane ekrana kao i razumjeti kako to utječe na njihovo zdravlje i međuljudske odnose.
Učenici su kroz grupne aktivnosti unaprijediti svoje socijalne vještine, empatiju i sposobnost suradnje, što im pomaže u jačanju međusobnih odnosa.
Također, stekli su bolji uvid u važnost ravnoteže između online i offline svijeta, što im omogućuje da razviju zdraviji odnos prema tehnologiji. Za zadaću su imali uključiti roditelje u dan bez ekrana čime se podiže njihova svijest o utjecaju digitalnih uređaja na djecu.





Sedmaši su sudjelovali u Utrci kroz AI zamke
Radionica “Utrka kroz AI zamke” usmjerena je na podizanje svijesti o potencijalnim opasnostima umjetne inteligencije (AI) i poticanje razvoja kritičkog razmišljanja među učenicima. Kroz interaktivne aktivnosti i izazove, učenici su istražili različite aspekte umjetne inteligencije, uključujući njene prednosti, ali i rizike koji dolaze s njenom upotrebom.
Cilj ove radionice je osvijestiti učenike o mogućim opasnostima, kao što su dezinformacije, privatnost i etički problemi povezani s AI tehnologijama. Učenici su se educirati o odgovornom korištenju AI, što uključuje razumijevanje kako AI može utjecati na njihove odluke i interakcije online. Aktivnost je sadržavala dva seta pitanja gdje su učenici trebali prepoznali jesu li fotografije i videa stvarni ili napravljeni pomoću AI.
Ekipe Kolačići i Bećari nisu uspjeli upasti u AI zamke.




Osmaši su istraživali o temi Ljubav ili ne?
Radionica “Ljubav ili ne” istražuje složene aspekte međuljudskih odnosa, posebno u kontekstu digitalne komunikacije. Ciljevi ove radionice uključuju podizanje svijesti o pojmovima kao što su sexting i sextortion, razvijanje kritičkog razmišljanja o njima, te unaprjeđenje komunikacijskih vještina učenika.
Učenici su prvo stekli jasno razumijevanje razlika između sextinga, koji se odnosi na slanje seksualno eksplicitnih poruka ili slika, i sextortion, koji uključuje iznudu putem tih materijala. Učenici su postati svjesni opasnosti koje mogu nastati u online okruženju.
Učenici su upoznati s uslugom TAKE IT DOWN, koja nudi podršku u uklanjanju neprimjerenih sadržaja s interneta kao i mogućnostima gdje da zatraže pomoć ako se nađu u neugodnim situacijama.